Våra träningar

Swim-run träning

 

Äntligen kommer strukturerad Swim-runträning för alla! Syftet är att utveckla alla förmågor som krävs för att bli en bättre Swim-runner. Under vintern kommer vi att fokusera på löpning, styrka, övergång (förmågan att skifta mellan arbete med överkropp vs underkropp). Vi hoppas även på att få till några Poolpass med fokus på Armsimning. På sommaren förlägger vi majoriteten av passen i anknytning till en sjö och kan träna på ALLT som Swim-run innebär!

 

Styrka & Kondition

 

På måndagar tränar vi all typ av styrka & kondition. Detta passet är för alla som sysslar med konditionsidrott i något slag. Vi bygger motor och gör kroppen STARK!

Cykelintervaller

 

På onsdagar kör vi cykelintervaller på våra monarker. Vi arbetar utifrån olika syften och förmågor beroende på var vi befinner oss på året. Alla kör intervaller utifrån sin förmåga och wattkapacitet!

Löpintervaller

 

På tisdagar kör vi löpintervaller utomhus! Alla väder! Även här arbetar vi med olika fokus i vår löpning beroende på var på året vi befinner oss.

FOAM ROLLER med Blackroll Sweden

 

 

På fredagar kör vi återhämtningsfokus tillsammans med Blackroll Sweden.

 

"Forskningen går hela tiden framåt och säger att bindväven behöver stretchas och mjukas upp för att dina muskler skall få fritt spelrum. För rehab och för bättre resultat av din träning"

 

O2 EXTREME TEAM

 

FÖLJ OSS GÄRNA PÅ SOCIALA MEDIER

ADRESS

SÖDRA ÅGATAN 20

431 35 MÖLNDAL

INFO@O2EXTREMETEAM.SE

0702 - 18 48 64

ÖPPET TIDER

 

VÅRA ÖPPETIDER GÄLLER VÅRA GRUPPASS OCH SCHEMALAGDA KLUBBPASS FÖR O2 EXTREME TEAM MEDLEMMAR

 

Monday - Friday: 17:00 to 20:00

Saturday: 09:00 to 12:00

Sunday: STÄNGT

© Copyright. All Rights Reserved.